ویژوال فایل

معانی انواع رنگ ها در طراحی لوگو

روانشناسی رنگ ها

لوگو برخلاف آن چیزی که فکر میکنید فراتر از یک نشانه ای است که درخاطر شما می ماند لوگو خلاصه ی هویت و کارکرد یک برند و کسب کار می باشد و مهم ترین عنصر بعد از طراحی و ساختار لوگو رنگ بندی آن می باشد که به نحوی منعکس کننده احساسات بین کاربر و کسب و کار می باشد در ادامه با معانی انواع رنگ ها در لوگو آشنا می شویم.

معانی انواع رنگ ها در طراحی لوگو +روانشناسی رنگ ها

معرفی معانی و احساسات موجود در رنگ ها برای استفاده در طراحی های گرافیکی و انتخاب درست رنگ ها

شدت و تحریک رنگ قرمز در لوگو

برخلاف آبی آرام بخش، قرمز شدت توجه و اشتها را تحریک می کند. شاید به همین دلیل است که هویت سازمانی مک دونالدز و گلوگز به رنگ قرمز است. همچنین قرمز فوریت را نشان می دهد.

مثلا برای اعلام حراج، یا ایجاد انگیزه برای خریدهای فوری.Column Five هم در سایتش اشاره می کند که قرمز ضربان قلب را بالا برده و نفس کشیدن راسریع تر می کند

رنگ پرطرفدار آبی در طراحی لوگو

اگر هویت سازمانی شما به رنگ آبی است، شرکت خوبی هستید. بیشتر از ۱۰۰ برند برتر دنیا این رنگ را بیشتر از همه رنگ ها (به گفته ی columnfivemedia از هر سه تا یکی) برای هویت خودشان انتخاب کرده اند.

رنگ آبی اکثرا احساس میشود خوشایند و آرام بخش است. شاید به این دلیل که دریا و آسمان را به خاطر می آورد. بعید نیست که این رنگ در میان شرکت های انرژی، مالی، هواپیمایی و تکنولوژی پر طرفدار است. همه ی آن ها می خواهند مفهومی که ما از این شرکت ها انتظار داریم، منتقل کنند.

شاد و طلوع با رنگ زرد در لوگو

زرد شاد باعث می شود آدم ها به طلوع خورشید فکر کنند، به خوشبینی و امید. به خصوص در جاهایی که نیاز به جلب نظر بیننده دارد، مفید است. ارتباط بین رنگ زرد و انرژی باعث شده که از آن (درست حدس زدید) در شرکت های مربوط به انرژی استفاده کنند.

هیجان با رنگ نارنجی در لوگو

با توجه به قدرت تحریک کنندگی رنگ زرد و قرمز، جای تعجب نیست که نارنجی –که ترکیبی از این دو رنگ است– از خصوصیات آن ها تبعیت کند. مخلوطی از جسارت رنگ قرمز و خوشبینی رنگ زرد، هر دو در نارنجی وجود دارد.

نارنجی برای تحریک هیجان و شور و شوق مفید است. نارنجی را در لوگوهایی مثل هارلی دیویدسون، نیکلدین و دیسکاور می توانید ببینید.

طبیعت،صلحو امید با رنگ سبز در لوگو

این را دیگر همه می دانند، رنگ سبز طبیعت را به یاد می آورد. این رنگ در میان برند های مربوط با محیط زیست محبوب تر است. این رنگ می تواند احساس صلح، امید، اعتماد و آرامش را به همراه بیاورد. دیگر صنایعی که به استفاده از رنگ سبز علاقه نشان می دهند، صنایع غذایی، کالاهای خانگی، تکنولوژی و امور مالی هستند.

رنگ مغرور،رنگ بنفش در لوگو

بنفش عموما به عنوان یک رنگ کم محرک شناخته می شود. این رنگ احتمالا احساس راز آلودگی، سلطنت و یا تکبر را تحریک می کند. این اثرات آرام بخش باعث شده که از این رنگ بیشتر در امور مالی، تکنولوژی و سلامت استفاده شود،

همین طور در محصولات زیبایی و ضد پیری. جالب توجه است که این رنگ در اموری مثل طالع بینی و تاروت هم استفاده می شود، بنابراین اگر به دنبال نشان دادن معنویت و نیروهای غیبی هستید، استفاده از این رنگ کارساز خواهد بود.

مرموز،دائمی با سیاه در لوگو

هرچیزی که در مورد لباس پوشیدن درست است در مورد برند سازی هم صدق می کند. سیاه باعث می شود کامل به نظر برسید؛ جاویدان و همیشگی بدون مطرح شدن زمان، رسمی و کمی راز آلود. این انتخاب بدیهی برای کسانی است که می خواهند محصولات لوکس بفروشند و انتخاب بسیار بدی برای شرکت هایی با مضمون کشاورزی است.

معانی انواع رنگ ها در طراحی لوگو

اینفوگرافیک خلاصه روانشناسی رنگ ها

اینفوگرافیک خلاصه روانشناسی رنگ ها

ویژوال فایل

خوشحال می شویم نظر شما را در مورد این پست بدانیم با دیدگاه های خود مارا حمایت کنید…

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.

*
*